Robbie Williams - Bodies
Update: de videoclip is ook in première gegaan
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. De nieuwe single van Robbie Williams is in première gegaan. BBC1 kreeg de eer om "Bodies" als eerste te mogen draaien. Het nummer is geproduceerd door Trevor Horn. Hij zal verantwoordelijk zijn voor het grootste gedeelte van zijn aankomende album Reality Killed The Video Star. Het nummer is op het eerste gehoor misschien wat wennen. Maar na enkele luisterbeurten wordt duidelijk dat Robbie Williams zijn kwaliteit niet is verloren in de loop der jaren.
Naast de single première heeft Robbie Williams ons ook gelijk getrakteerd op een video preview. Bekijk de eerste 30 seconde van de video hier. De volledige video gaat 9 September in première.
Robbie Williams - Bodies
UK Singlerelease: 12 Oktober 2009 (EMI)













Super!
Geplaatst door: Jordi Buisman | 04 september 2009 om 15:13
Toen ik hem een paar keer geluisterd had, vond ik hem idd erg lekker klinken. Zo op het eerste gezicht vond ik het wel een beetje saai :S
Geplaatst door: Robert | 04 september 2009 om 15:44
Ik heb maar één woord hiervoor: heerlijk!!
Geplaatst door: Steef! | 04 september 2009 om 16:17
Kippenvel! RW is back gek +D
Geplaatst door: willy | 04 september 2009 om 17:06
Geweldig, eindelijk weer wat nieuws van robbie. Stuk beter dan Rudebox hoop dat de rest van het album net zo goed is als de single!
Geplaatst door: Noor | 04 september 2009 om 17:30
Zij nieuwe sound is inderdaad even wennen, maar dit is zeker een leuke plaat!
Geplaatst door: Cas | 04 september 2009 om 17:57
Yes! Hij borduurt gewoon lekker door vanaf Rudebox! Heerlijke sound!
Geplaatst door: Daniel | 04 september 2009 om 21:21
Te gek nummer!!
Hij werd nog afgemaakt voor "RUDEBOX"! dit heeft een beetje zelfde sound en het is te gek!!! ik was eigenlijk nooit fan voor "RADIO","TRIPPIN", "SHE´S MADONNA, etc! :)
Geplaatst door: wilson | 04 september 2009 om 23:32
Ik vind het zijn beste nummer sinds Feel. Mag van mij weer een dikke hit voor hem worden. Heb hem vandaag al grijs gedraaid. En zondag de nieuwe van Leona. Ben ik ook erg benieuwd naar.
Geplaatst door: Kevin | 04 september 2009 om 23:46
Dit klinkt veelbelovend! Maar wat al vaker is gezegt, even wennen :P
Geplaatst door: Tijn | 05 september 2009 om 08:31
z'n beste nummer sinds tijden! Klinkt erg goed!
Geplaatst door: CJ13 | 05 september 2009 om 10:21
AAAH Robbie haha
Ja hij is weer terug en ik veel het heel niet erg!!!
Kilinkt erg veelbelovend! Ben benieuwd naar de clip en ja de rest van het album maar voor mij kan die niet stuk!!
Geplaatst door: Dreatje | 05 september 2009 om 12:23
wat een TOP nummer!!!!!!!
Robbie is Back!
Geplaatst door: Stevan | 05 september 2009 om 16:37
Echt geweldig de Prince of nu King of Pop is terug! Ik vind hem echt de beste mannelijke zanger/entertaimer.
Geplaatst door: vinn | 05 september 2009 om 17:31
@ vinn:
De king of pop? Dus omdat Michael Jackson nu dood is moet hij vervangen worden en diegene is Robbie Williams? Dacht het niet he! Hij mocht willen dat hij de king of pop was maar dat is en blijft Michael Jackson he.
Prince of pop is ook niet de juiste titel voor hem aangezien hij lang niet overal bekend is en hits scoort...
Het nummer vind ik vrij tegenvallen eigenlijk. Heb hem nu een paar keer geluisterd en ik blijf het niet goed vinden. Jammer maargoed NL kennende zal dit nummer oppakken en in de top 10 zetten! Jammer dat alles tegenwoordig zo voorspelbaar is qua charts enz.
Geplaatst door: MASIS | 05 september 2009 om 17:39
@MASIS: Hiermee ben ik niet eens. In Frankrijk heeft hij met zijn albums 4 keer een toptien plaats behaald, in Duitsland, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Zweden, Italië, Australië 7 keer en UK en Nieuw-Zeeland 9 keer. In USA heeft hij maar 3 albums uitgebracht maar wel al meer dan 1 miljoen verkocht. In Zuid-Amerika is hij de bestverkopende internationale artiest. En ook in Australië en Nieuw-Zeeland heeft hij flink wat verkocht. Afrika dan niet, maar dat telt sowieso niet mee. En de Aziatische hitlijsten, was Jackson daar wel succesvol dan?
Geplaatst door: Jurre (FMC) | 05 september 2009 om 17:44
@ Jurre:
Heb je bronnen zodat ik kan zien of hij daadwerkelijk zo succesvol is in Zuid-Amerika? Had ik niet verwacht maar als dat zo is wel ontzettend knap dan maar maakt dat hem king of prince of pop? Als je dan toch een prince of pop moet zijn dan Justin Timberlake die (volgens mij) vele malen populairder en succesvoller is.
Geplaatst door: MASIS | 05 september 2009 om 17:49
@Masis: Ik vind dat MJ dan wel de King of Pop is, maar goed als bearix dood gaat krijgen we tog ook een nieuwe zodoende vind ik dat er wel plaats is voor een nieuwe ja. & naar mijn mening is Robbie Williams daar de juiste kandidaat voor.
en JT is aardig op wegin de muziek industie
Alleen heeft RW al 7 albums uitgebracht (+ 1 live en 1 greatest hits en 2 met Take That)
en JT heeft pas 2 albums uitgebracht en 4 met NSYNC
Geplaatst door: vinn | 05 september 2009 om 19:58
Het ligt er maar aan welke maatstaven je aanlegt: meeste hits wereldwijd, meeste nummer een-hits, meeste album-hits, noem maar op. Ook welke periode kijk je: tussen 1900-1930 was Enrico Caruso misschien wel 's werelds nummer 1, 1930-1950 Bing Crosby (heeft nog steeds de meeste nummer 1-hits aller tijden in de USA), 1955-1980 Elvis, daarna Michael Jackson. Wat te denken van groepen: The Beatles staan dan nog steeds 1 wereldwijd, wat zangeressen betreft zal dat Madonna zijn. Kortom: er is niet één duidelijke winnaar, het ligt maar aan de maatstaven.
Geplaatst door: John | 05 september 2009 om 22:33
@ vinn:
Die vergelijking met Beatrix is natuurlijk heel iets anders dan waar wij het nu over hebben: de king of pop. Beatrix staat niet perse bekend om de beste en meest invloedrijke koningin allertijden. Ze heeft vrij weinig bijzonders gedaan en is wat dat betreft niet veel anders dan juliana & wilhelmina. Ze is de zoveelste koningin en kan zo vervangen worden...
Michael vervang je niet zomaar even. Die heeft pas echt veel invloed gehad en ook nog eens wereldwijd de afgelopen jaren en is uniek.
Ik vind niet dat als je meer albums hebt gemaakt je daardoor meteen prince of pop bent. Daar komt zoveel meer bij kijken en ook het dansen en hoeveel invloed je hebt wereldwijd.
Volgens mij heeft JT met die 2 albums meer succes gehad wereldwijd dan Robbie met die 3 solo-albums. Het is ook niet zo dat Robbie heel veel langer meedraait in de muziekbusiness dan Justin Timberlake. Laatstgenoemde was ook al een heel populair kindsterretje (mickey mouse club).
Ik denk dat als je aan mensen vragen wie ze de prince of pop vinden iedereen dan massaal voor Justin Timberlake kiest of anders Chris Brown in plaats van Robbie Williams. Dat ze op Chris Brown stemmen ben ik het niet mee eens want hij heeft nog simpelweg te weinig gedaan om zo'n titel te krijgen maar dat van Justin snap ik compleet.
Geplaatst door: MASIS | 05 september 2009 om 22:59
Misschien wel een leuk idee voor FMC? Kunnen we kijken wat FMC ervan vindt! Wie is de prince of pop?
Justin Timberlake
Robbie Williams
Chris Brown
Ne-Yo
Iemand anders...
Misschien kan Jens hier iets mee! Hitkrant had laatst trouwens ook deze poll en de meeste mensen stemden op niemand en daarna kwam Justin met 28 % dacht ik.
Geplaatst door: MASIS | 05 september 2009 om 23:07
Het nummer valt best tegen, hoop dus geen dikke top10 hit ofzo, maarja dat zou wel gebeuren helaas, maar misschien vind ik het tegen die tijd wel leuk!
Nu nog niet echt veel geluisterd, maar voorlopig vind ik er nog niet zoveel aan!
Geplaatst door: Jos | 06 september 2009 om 00:10
@MASIS: Je praat je eigen nog al vast, je vind dat het niet uitmaakt dat JT minder albums heeft dan RW maar vervolgens kan Chris Brown het niet zijn omdat hij te weinig heeft gedaan.
Maar goed je komt er toch nooit uit wie het is, net als de discussie is Britney nou beter of Christina.
Ik vind wel dat MJ vervang baar is. Hij was dan in vele het eerste, maar STEL dat hij nooit leefde was iemand anders het geweest. Kijk naar Elvis die is eigenlijk ook al zo goed als vergeten door de jongeren van 16-25.
Geplaatst door: Vinn | 06 september 2009 om 00:28
Prince of Pop = Justin Timberlake
Geplaatst door: Jens (FMC) | 06 september 2009 om 10:44
Inderdaad, RW heeft 7 albums solo uitgebracht i.p.v. 3. Nogal een verschil. Justin Timberlake's invloed vind ik eigenlijk wel meevallen. En om nou te stellen dat hij 'vele malen populairder en succesvoller is' dan RW vind ik echt op niets gebaseerd.
Los van het feit dat ik vind dat voorlopig niemand echt in aanmerking komt voor een "prince of pop"-benoeming (laat staan King!), zou ik absoluut eerder voor Robbie gaan. Maar persoonlijk vind ik zelfs Enrique tegenwoordig nog beter aan zijn carriere timmeren! Dit nieuwe nummer van Robbie stelt me teleur. En Chris Brown of Ne-Yo als prince of pop..? Eeh.. nee lijkt me niet. Hoe bedenken ze het...
Geplaatst door: Q. | 06 september 2009 om 11:57
@ vinn:
Nee het maakt ook niet uit dat JT minder albums heeft dan RW en inderdaad Chris heeft te weinig gedaan. Ik praat mijzelf dan niet tegen want Chris zit pas sinds 2005 in het vak en scoorde hier begin 2006 pas een hit. Hij zit gewoon niet zolang in het vak en heeft dus minder hits gescoord en simpelweg daardoor kan hij voorlopig geen prince of pop worden genoemd. Precies hetzelfde als Lady GaGa. Er zijn mensen die zeggen dat zij de princess of pop is maar dat is ook onzin omdat ze nog geen jaar echt bekend is onder iedereen. Wellicht wordt ze dat over 10 jaar maar nu is het voor zowel haar als voor Chris te vroeg.
Wat jij nu zegt slaat ook nergens op. Iedereen die de leeftijd van 16-25 kent Elvis heus wel hoor. Vergeet niet dat hij een paar jaar terug ook een hit heeft gescoord met junkie xl en door de vele programma's over hem kent iedereen hem nog. Zelfs mijn broertje van 11 kent hem!
Geplaatst door: MASIS | 06 september 2009 om 13:07
@ Q:
Robbie heeft geen 7 solo albums uitgebracht maar 3. 2 met Take That & 1 live + 1 greatest hits (2 laatstgenoemde is geen nieuw materiaal)
Als we de albums met hun boybands erbij optellen heeft Justin er ook 6 uitgebracht maar dat telt natuurlijk niet mee als solo-album en ook bij Robbie niet!
Je kunt het nergens op gebaseerd vinden maar het draait nu niet om wat jij vindt maar het draait nu om feiten en Justin is gewoon vele malen populairder. Robbie is erg populair in Europa maar absoluut niet in Amerika enzo. Justin is wereldwijd populair maargoed we komen hier blijkbaar niet uit. De 1 vindt Robbie de prince of pop & de ander Justin en de ander weer Chris Brown. Misschien een poll?:D
Geplaatst door: MASIS | 06 september 2009 om 13:13
Soloalbums van Robbie: Life Thru a Lens, I've Been Expecting You, Sing When You're Winning, Swing When You're Winning, Escapology, Intensive Care, Rudebox en binnenkort Reality Killed the Video Star (= 8)
Geplaatst door: Jens (FMC) | 06 september 2009 om 13:26
Als MASIS compilatie-albums bedoelt heeft hij gelijk.
Geplaatst door: Jens (FMC) | 06 september 2009 om 13:27
De laatste albums van Robbie Williams zijn in de VS niet uitgebracht omdat de platenmaatschappij geen promotie en energie meer wil steken in Robbie Williams omdat zijn eerdere singles en albums flopten. Hij is waarschijnlijk te oud om daar een carrière te starten. Je moet jong zijn om het te maken zoals: Lady Gaga, Kelly Clarkson, Katy Perry enz.
Geplaatst door: Hans | 06 september 2009 om 13:50
@ Hans: Die laatste opmerking raakt kant noch wal. Het is een niet hard te maken stelling, die je tracht aan te tonen door een paar willekeurige voorbeelden te noemen. Beetje jammer...
Geplaatst door: Parool | 06 september 2009 om 14:16
@ Jens:
Jep je hebt helemaal gelijk! Dat bedoelde ik.
Geplaatst door: MASIS | 06 september 2009 om 14:53
Wat een discussie zeg. Geniet gewoon van de muziek, in plaats van te gaan zeuren of iemand The King, Prince of Princess of Pop is.
Ik vind dit een heerlijk nummer van een van de grootste (ik gebruik geen titel) artiesten van Europa. Deze man weet als geen ander het publiek te entertainen en maakt ook nog eens geweldige muziek. Dit moeten we koesteren.
Geplaatst door: Peter (doet al langer mee) | 06 september 2009 om 16:07
Videoclip
Geplaatst door: Jens (FMC) | 06 september 2009 om 17:28
@ Peter:
Discussieren kan altijd! Niks mis mee toch? Dit is gewoon een gesprek en geen ruzie ofzo. Vind het raar dat je het meteen zeuren noemt :S
Geplaatst door: MASIS | 06 september 2009 om 18:29
@ MASIS: Robbie Williams heeft 7 albums uitgebracht EN 1 live EN 1 greatest hits EN 2 met Take That) dus dat opgeteleld is dat zowel Solo als met Take That meer dan Justin Timberlake solo en NSYNC
en de leeftijd 16-25 kent Elvis wel, maar draait zijn muziek niet. Terwijl dat bij Micheal Jackson wel het geval is, en dat zal gerust over 5 jaar nog zijn. Maar dan de nieuwe generatie zal weer niks met hem hebben omdat hij dan geen hits meer scoord.
Geplaatst door: vinn | 06 september 2009 om 19:46
Voor ik weer het verwijt krijg dat ik flauw reageer: van mij mag je altijd discussieren. Dat is alleen maar goed. Maar deze discussie is de laatste maanden al zo vaak gevoerd. Ik word er gewoon een beetje moe van. Dat wilde ik even kwijt. Het is aan jezelf hoe ja dat opvat...
Geplaatst door: Peter (doet al langer mee) | 06 september 2009 om 19:49
Ik zie een Greatest Hits-album meer als uitmelkerij van de platenlabel ipv een vertoning van het succes van een artiest.
Geplaatst door: | 06 september 2009 om 22:59
Lekker nummer, zie het wel een dikke hit worden!
Even over die discussie hierboven, zijn het niet wij de fans die bepalen wie de prince of pop is? En niet de verkoopcijfertjes?! Wat mij betreft is het dan RW, die heeft zichzelf al bewezen voor JT uberhaupt zijn eerste single uitbracht als soloartiest. JT is goed hoor, maar van hem hoor je nu geen nummers meer voorbij komen wanneer je de radio aan zet. Van RW daarintegen wel. Dat het in de USA anders in elkaar steekt kan mij aan deze kant van de oceaan eerlijk gezegt geen enkele worst schelen. En als het dan zo enorm belangrijk is, dan noemen we JT The USA prince of pop en RW The European Prince of pop. Om verdere discussie te vermijden :P
Geplaatst door: Tijn | 07 september 2009 om 09:03
Het nummer vind ik geweldig, maar wat een saaie video!
Geplaatst door: Ieffjuhh | 07 september 2009 om 10:57
Wie zichzelf de Prince Of Pop mag noemen zal me werkelijk aan m'n reet roesten eerlijk gezegd. Het gaat hier om het nieuwe nummer van Robbie. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik ervan moet vinden, want ik ben niet bepaald fan van deze meneer (hoewel ik overigens wel vind dat hij een goeie entertainer is, maar van zijn zang ben ik gewoon niet onder de indruk), dus wat dat betreft heb ik toch een vooroordeel als ik dan naar zo'n nieuw nummer ga luisteren. Maar goed, laat ik het dan zo zeggen, voor een Robbie Williams nummer is ie best goed.
Geplaatst door: Yvie | 07 september 2009 om 13:29
Omdat Robbie uit de UK komt noemen we hem gewoon de Lord Of Pop! :D
Geplaatst door: nick | 07 september 2009 om 14:17
@ Tijn:
Check je bronnen.Justin wordt nog dagelijks gedraaid op zowel 538 & q music! Hoorde gister nog Like I Love You op q music...
Geplaatst door: MASIS | 07 september 2009 om 14:59
Ja idd en "What Goes Around Comes Around" hoor je nog vaker dan "Like I Love You" ;)
Geplaatst door: Jens (FMC) | 07 september 2009 om 15:29
De vergelijking met "Feel" vindt ik wat ver gezocht, dit nieuwe nummer haalt bij lange na niet de status van "Feel".
Tot nu toe valt het nog tegen, puur op naam zal het misschien wel scoren maar dat zou eigenlijk niet het criteria moeten zijn.
Dat vindt ik ook met Shakira, zo'n slechte plaat dat het niet verdiend om een hit te worden.
Er komt de laatste tijd veel van hetzelfde uit, helaas.
Geplaatst door: Marcello | 07 september 2009 om 16:55
Het aantal albums dat uitgebracht wordt is inderdaad geen meetstaf om te beoordelen of iemand prince/ king of pop is (geweest). MJ heeft in de periode 1979-2001 maar 7 albums uitgebracht, waarvan 1 remix-album (BOTD). Het gaat echter om de kwaliteit van de albums, waarbij je als graadmeter het aantal hits per album zou kunnen nemen). MJ slaagde er meerdere keren in om 7 of meer singles van 1 album wereldwijd in de top 40 te krijgen. (Thriller: 7, Bad: 9, Dangerous: 9). Daarnaast scoorde hij van 1 album (Bad) 5 nummer 1 hits in de VS. Daarvoor had hij al een basis gelegd in de tijd dat hij bij de Jackson 5 zat (7 uitgebrachte albums met J5 en 4 soloplaten). Hij was toen degene die het publiek trok, alhoewel hij op dat moment nog niet zelf zijn nummers schreef). Je hebt het dus over een carrière van 30 á 40 jaar. De invloed van MJ reikte echter verder dan alleen de popmuziek. Hij bepaalde ook een tijd het modebeeld. De vergelijking zal nog moeilijker te trekken zijn, omdat hij het best verkochte album aller tijden heeft. Dit zal (waarschijnlijk) nooit meer geëvenaard worden. Het is dus moeilijk om de huidige generatie artiesten op basis van een (globaal) 10-jaarsperiode te beoordelen. Wel vind ik dat er een aantal artiesten zijn die buitengewoon getalenteerd zijn: Justin Timberlake, Robbie Williams, Usher, Nelly Furtado, Christina Aguilera, Beyoncé (niet noodzakelijkerwijs in die volgorde). Misschien hebben de mensen de neiging om met name JT en RW te noemen, omdat zij voorheen in een boyband zaten. Het zal echter pas over een aantal jaren blijken in hoeverre zij daadwerkelijk hun stempel hebben kunnen drukken en invloed hebben op de toekomstige generatie. Hiervoor zullen zij hun kunststukje meerdere malen (verbeterd) moeten herhalen en bij voorkeur zich ook op andere (muzikale) vlakken overtuigend moeten presenteren. RW heeft dit heel goed gedaan door verschillende muziekstijlen te kiezen, maar ik vind persoonlijk (dit is een mening, dus wees niet kwaad als je er anders over denkt) dat zijn albums (nog) niet de hoge kwaliteit hebben van MJ. Zijn singles zijn over het algemeen goed, maar er zit een te groot verschil in de kwaliteit van de singles en de albumtracks.
JT heeft pas 2 albums uitgebracht, waarvan ik met name zijn tweede erg goed vond.
Usher heeft 2 goede albums uitgebracht, maar het laatste album vond ik maar weer slapjes. Enfin, het blijft uiteindelijk toch een kwestie van smaak van het grote wereldpubliek.
Overigens was MJ in Azië ook razendpopulair, met name in Japan.
Geplaatst door: Dennis | 07 september 2009 om 21:34
Het succes van de 3 jaren 80 iconen: MJ, Madonna , Prince is qua verkoopaantallen al niet meer te evenaren, zelfs met downloads erbij zijn de verkoopcijfers nu zoveel lager dat niemand meer in de buurt van die cijfers komt. Kijken we na langdurige invloed is het ook nog veel te vroeg zowel RW en JT hebben daarvoor nog te weinig uitgebracht, daarbij is RW een échte Europa artiest. Ook dat is niet zo verwonderlijk want Amerika is niet zo UK minded op muziek gebied, zo was Coldplay de eerste UK band na de spice girls die de nummer 1 haalde ( zat zo'n 10 jaar tussen).
Wie er in de schaduw van MJ mag gaan staan.. ik ben er voor mij zelf nog niet uit... overigens was Elvis ook niet de king of pop??
Geplaatst door: DS | 07 september 2009 om 23:02
@ DS
Zelf vind ik Prince de opvolger van Michael want ik vind hem weinig tot niets onderdoen aan de King gezien de invloed die beide artiesten hadden/hebben maar ik kan Prince denk ik beter bekronen als de King of Rock.
Geplaatst door: Robin | 07 september 2009 om 23:06
Ok, dan ben ik de enige die het niks vindt:-)
Geplaatst door: StefanB | 07 september 2009 om 23:29
@ DS:
Nee hoor. Volgens mij is het algemeen bekend dat Elvis de king of rock 'n roll is.
Geplaatst door: MASIS | 07 september 2009 om 23:37
Van mij mogen artiesten nog 100 albums uitbrengen, ze moeten wel kwaliteitvol zijn en RW vind ik echt een flauwe artiest. Mijn maag keerde toen ik las dat sommige hier hem Prince of pop noemde. bah!
Geplaatst door: DXXXXS | 08 september 2009 om 07:53
Ha, eindelijk nog eens goed gelachen. Robbie Williams de King Of Pop. Waar halen ze het toch vandaan, lol!
Geplaatst door: Kay | 26 november 2009 om 18:00