Het organiseren van een evenement is niet niks. Je moet met allerlei verschillende dingen rekening houden. Zo is de productie erg belangrijk, maar de promotie mag ook zeker niet vergeten worden. Je wilt natuurlijk dat je het juiste publiek bereikt. Dit kun je op verschillende manieren met allerlei kanalen doen. Denk hierbij aan social media, advertenties en flyers. In dit artikel geven we je drie handige tips voor het succesvol promoten van jouw bedrijf. 

Ken je publiek

Voordat je zomaar een online marketingcampagne begint of flyers gaat ophangen, is het belangrijk dat je jezelf een aantal vragen gaat stellen. Je hebt vast en zeker een doelgroep voor jouw evenement gekozen. Als je je een beetje verdiept in deze doelgroep, kun je veel gerichter promoten. Richt je je op kinderen of juist op volwassen? Is het een zakelijk publiek of juist erg informeel? Vraag jezelf al wat je publiek doet in hun vrije tijd en waar ze zich mee bezig houden. Op deze manier kun je de doelgroep op de juiste manier targetten en de promoten. 

Welke middelen kies je?

Als je wat research hebt gedaan naar de doelgroep zul je een aantal middelen moeten kiezen. Er zijn veel verschillende middelen op zowel online als offline gebied. Je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld alleen op internet promoten, maar in veel gevallen is een combinatie van online en offline effectiever. Het heeft natuurlijk te maken met jouw publiek en waar zij aanwezig zijn. Een aantal middelen waar je uit kunt kiezen zijn:

  • Social media
    Het promoten van evenementen wordt tegenwoordig veel op social media gedaan. Bijna iedereen heeft wel een account op Facebook of Instagram en hier is dan ook vaak een groot deel van jouw doelgroep op te vinden.
  • Flyers
    Om jouw social media campagne te ondersteunen, kun je flyers maken. Deze kun je uitdelen in de stad of neerleggen bij een aantal bedrijven.
  • Adverteren
    Ook adverteren is steeds belangrijker geworden voor evenementen. Door te adverteren op Google zal het publiek jou sneller vinden. Daarnaast kun je natuurlijk ook op social media of andere websites adverteren.

Een herkenbaar visitekaartje

We hebben het vooral gehad over promotie voor het evenement, maar je zult ook moeten nadenken over promotie tijdens het event. Zo kun je speciale tape voor evenementen aanschaffen. Tape is als het ware een visitekaartje voor jouw bedrijf of evenement. Door bedrukte tape met bedrijfsnaam of logo te gebruiken tijdens het evenement zullen de bezoekers nog vaker aan jou worden herinnerd. Het is een echt communicatiemiddel en zorgt voor herkenbaarheid. Daarnaast kan het ook nog eens gebruikt worden voor het garanderen van de veiligheid.